Martin Palounek

Bachelor's thesis

Marketing hudby - specifika, nástroje, trendy

Music Marketing - Specifics, Tools, Trends
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingem hudby a jeho vlivem na současný hudební průmysl. Popisuje příčiny a průběh změn, které se v posledních letech v hudebním průmyslu udály, a snaží se zachytit současnou situaci a podle aktuálních informací také odhadnout pravděpodobný vývoj v nejbližší budoucnosti. Na základě dostupné literatury jsou v teoretické části shrnuty základní nástroje, specifika a trendy v hudebním …more
Abstract:
This thesis is focused on music marketing and its current influence on the music industry. It describes the recent evolution of the industry and tries to capture the current status quo in the field. It also tries to estimate the industry's probable development in the nearest future. The theoretical part summarizes basic tools, specifics and trends of the music marketing, with emphasis on independent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2013
  • Supervisor: Václav Riedlbauch
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/67524