Vývoj osobního terapeutického přístupu u předních českých psychoterapeutů – Bc. Lucie Kučerová
Bc. Lucie Kučerová
Master's thesis
Vývoj osobního terapeutického přístupu u předních českých psychoterapeutů
The Development of Personal Therapeutic Approach among Eminent Czech Psychotherapists
Abstract:
Cílem této práce je zmapovat utváření osobního terapeutického přístupu u předních českých terapeutů formou kvalitativního výzkumu. V úvodních kapitolách jsou představeny teorie vztahující se k procesu profesního vývoje terapeuta, tematice mistrovských terapeutů a stručně je popsána také historie psychoterapie v československém prostředí. Výzkumný soubor je tvořen devíti eminentními terapeuty různé …moreAbstract:
This thesis analyses the emergence of a personal therapeutic approach among prominent Czech therapists. The introductory chapters review existing theories of therapists' professional development, the topic of 'master' therapists, and briefly discuss the history of Czechoslovak psychotherapy. My research draws on semi-structured interviews with nine prominent therapists with different theoretical grounding …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z1jed/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2020
- Supervisor: doc. MUDr. Jan Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Kostínková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Model vývoje psychoterapeutů směrem k integraci v psychoterapii: Utváření osobního terapeutického přístupu
Ester Danelová -
Učitel - jeho profesní vývoj a sociální vztahy ve škole
Josef Lukas -
Vývoj závazku k celoživotní abstinenci u pacientů během režimové odvykací léčby závislosti na alkoholu – analýza metodou zakotvené teorie
Klára Čapková