Petr Vorlíček
Bachelor's thesis
Výběr herních prvků a jejich vliv na vývoj hry
Selection of game elements and influence on game development
Abstract:
Hry jsou činností, kterou lidé vykonávají pro zábavu. Je pro ně vlastní zapojení hráče do procesu hry, motivace hráče, případně spolupráce více hráčů při dosahování cíle. Studováním herních prvků se můžeme naučit, jak tyto, i jiné požadované vlastnosti můžeme aplikovat v jiných (například vzdělávacích) prostředích. Studiem herních prvků v neherních prostředích se zabývá gamifikace. V rámci gamifikačních …moreAbstract:
Games are activities, that peoples engage in for amusement or fun. It is typical for them to involve the player in the game process, motivation of the player, or cooperation of more players in achieving goals. By studying game elements, we can learn how these, and other required features can be applied in other (for example, educational) environments. Gamification is the study of game elements in non …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Eva Kánská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VORLÍČEK, Petr. \textit{Výběr herních prvků a jejich vliv na vývoj hry}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/0tfdvv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Informatics
Theses on a related topic
-
Design of a Digital Tool with Gamification Elements for Strengthening Interpersonal Relationships
Kateřina Vácová -
Use of augmented reality with gamification elements for marketing on social networks
Gabriela Sittová -
Design and Gamification of BioMedVis Learning Platform
Monika Kuchyňová -
Computer Games Evidence Web-based Application
Eduard Štefan Mlynárik -
Vizualization of AI algorithms for computer games
Jan Dvořák -
Language acquisition through computer games and applications
Ondřej Šidlo -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Mach, J.
16/3/2022