Michaela Štípková
Master's thesis
Lokativní média v marketingu
Locative media in marketing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lokativními médii, jejíž cílem je přinést výsledky o pohybu účastníků výzkumu po obchodním centru a při výzkumu využít nové technologie k záznamu trajektorie respondentů. Teoretická část práce se zaobírá podstatou pojmu lokativní média, systémem GPS a lokačně poziční službami. Poskytuje také informace o využití mobilních zařízeních pro lokační mobilní marketing. Praktická …moreAbstract:
The diploma thesis deals with locative media, whose aim is to bring results of research participant ‘s movement around the shopping center and to use new technologies to record respondent ‘s trajectory. The theoretical part of the thesis is concerned with the essence of the term locative media, GPS system and LBS services. It also provides information about use of mobile devices for location- based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78108
Thesis defence
- Date of defence: 21. 8. 2019
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Michal Novák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78108
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Mobilní marketing
Patrik Kopecký -
Mobilní marketing: analýza marketingové komunikace prostřednictvím mobilního operátora T-Mobile v letech 2009-2010
Petra Hojovcová -
Entrepreneurial Marketing in B2C Mobile Application Business: A Netnographic Study Across Four Expert Blogs
Maksim Beliaev -
Mobilní marketing v ČR
Daniel Němec -
Mobilní aplikace na podporu značky T-Mobile
Michal Tichý -
Mobile marketing
Zuzana KLEČKOVÁ -
Obchodní praktiky mobilního operátora a právní ochrana spotřebitele na příkladu O2 se zaměřením na mobilní marketing
Dana Horníková -
The concept of Marketing its role and influence on advancements in mobile operators of Azerbaijan.
Mehriban Ismayilova