Specifika distančního vzdělávání žáka s OMJ na 1. stupni ZŠ – Mgr. Zuzana Procházková
Mgr. Zuzana Procházková
Master's thesis
Specifika distančního vzdělávání žáka s OMJ na 1. stupni ZŠ
Specifics of remote education of a pupil with a different first language during elementary school
Abstract:
V diplomové práci se zabýváme popisem specifik distančního vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ. Nejprve teoreticky popisujeme oblast migrace a migrační politiky, následně se již zaměřujeme na vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem, výuku češtiny jako druhého jazyka, a zvláště výuku v době distance. Následně se již v praktické části dostáváme k jádru práce, jež spočívá …moreAbstract:
The following master’s thesis deals with the specifics of remote education of a pupil with a different first language during elementary school. First, we theoretically describe the area of migration and migration policy, then we focus on the education of pupils with different first languages, teaching Czech as a second language, with a primary focus on remote teaching methods. In the second section …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yf3eq/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
- Reader: Mgr. Hana Křížová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue
Theses on a related topic
-
Využití ICT ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka
Krištofová Krištofová -
Využití slovotvorného významu v oblasti výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka
Adriana Válková -
Rodilý vs. nerodilý mluvčí coby učitel češtiny jako druhého jazyka: problematika akcentu ve výuce dětí
Tereza Netíková -
Vliv vícejazyčného prostředí na osvojování češtiny jako druhého jazyka u dětí
Kateřina Müllerová -
Výuka češtiny jako druhého/cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Iva Vrbová -
Využití písní ve výuce češtiny jako druhého jazyka
Radka Matyášová -
Evaluace kurzů češtiny jako druhého jazyka v Centru pro cizince JMK
Kateřina Časarová -
Vzdělávání žáků v předmětu český jazyk ve speciální třídě primárního školství
Martina KRAJCOVÁ