Jan Štědrý
Bachelor's thesis
Chyby v rozhodování manažerů
Managerial Biases
Abstract:
Hlavní cíl práce je identifikace příčin komunikačních chyb a jejich zhodnocení v oblasti personálního řízení ve vybrané korporaci. Rozhodnutí manažera bývá často finální a má své výsledky/následky. U rozhodnutí vždycky existuje riziko, že je chybné. Proto je nejdůležitějším bodem této práce správná identifikace chyb. Nejčastější druh chyby, který u manažerů vzniká, jsou chyby komunikační. Pro zjištění …moreAbstract:
Main goal of the work is to identify root causes of communication faults and their evaluation in HR field in a chosen corporate company. The manager’s decision uses to be very often final and has its results or consequences. There is always a risk of failure when decisions are made. Therefore, the main focus of this work is on the right identification of the mistakes. Most frequent mistake made by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Václav Švec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Decision making fotbalového rozhodčího
Zdeněk Nahodil -
Psychology of decision making: Effect of learning, end-effect, cheap talk, and other variables influencing decision making in the Prisoner’s Dilemma game
Štěpán Veselý -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
An Analysis of the Influence of the Macroeconomic Environment on Managerial Decision-Making in Practice
Jakub Tejkl -
Behavioral Biases in Macroeconomics and Macroeconomic Decision-Making
Clara Panse -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Sentiment Analysis and its Application in Managerial Decision Making
Miloš Švaňa -
Utilization of Predictive Data Analytics in Enhanced Oil Recovery Optimization and Decision Making
Mohammed Al-Mulla
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights