The Influences of Sustainability on Business Models of Established Firms. – Sebastian Schroedel
Sebastian Schroedel
Doctoral thesis
The Influences of Sustainability on Business Models of Established Firms.
Vliv udržitelnost na business modely zavedených firem
Abstract:
Lidstvo spotřebovává několikanásobně více zdrojů, než je planeta schopna po-skytnout, a tím ničí její podstatu. Udržitelnost je proto jedním z nejdůležitějších témat 21. století. Tento článek, který vychází z existující literatury, teoretických rámců a případových studií, poskytuje komplexní analýzu toho, které vzorce mo-hou přispět k transformaci. Práce, která poskytuje ucelený přehled tématu vzorců …moreAbstract:
Humanity is consuming several times more resources than the planet is able to provide and is thus eroding its substance. Sustainability is therefore one of the most relevant issues of the 21st century. Drawing on existing literature, theoreti-cal frameworks and case studies, this disseration provides a comprehensive anal-ysis of which patterns can contribute to the transformation. After providing a …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2024
Thesis defence
- Supervisor: prof. Ing. Richard Pospíšil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHROEDEL, Sebastian. \textit{The Influences of Sustainability on Business Models of Established Firms.}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/0ujdyo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Elektronické pořizování běžného a obecně dostupného zboží veřejnými zadavateli
Karel Hájek -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Inovace a její vliv na posilování konkurenční výhody podniku
Miroslav Škop -
Kryptoměny: porovnání výkonu a faktory (ne)úspěchu Bitcoinu a Etherea
Lukáš Chochola -
VÝVOJ A INOVACE CESTOVNÍHO RUCHU V OLOMOUCKÉM KRAJI SE ZAMĚŘENÍM NA
Martin Báňa -
Zhodnocení přínosů kohezní politiky v ČR v oblasti V&V pro inovace a k vytvoření konkurenceschopného podnikatelského sektoru
Lucia Hamplová -
Komunikační strategie pro vybraný sortiment produktů společnosti Greiner v kategorii rychloobrátkového zboží
Gabriela Horáková -
Identification of sustainable business model innovation tools and frameworks in the hydrogen context that are suitable for steel, cement, and chemical companies in Germany
Hannes Kolasch