To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry. – Ing. Petra Lauerová
Ing. Petra Lauerová
absolventská práce studenta CŽV
To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.
Do jaké míry je pro generaci Z relevantní zelený produkt? Budoucnost zeleného produktu v automobilovém průmyslu
Abstract:
Udržitelnost se stává jedním ze základních principů dnešních podnikových strategií a zároveň trpí legislativním tlakem na výrobky šetrné k životnímu prostředí a management zdrojů. Zároveň zákazníci čím dál tím více vyhledávají životní styl šetrnější k životnímu prostředí a stále více tak přecházejí k udržitelným modelům spotřeby. Zejména technologicky zaměřená generace Z se hodně zajímá o environmentální …moreAbstract:
Sustainability is becoming one of the basic principles of today´s corporate strategies while suffering from legislative pressure on environmental-friendly products and resource management. Meanwhile consumers seek eco-lifestyle and increasingly shift towards sustainable consumption patterns too. In particular, the technologically minded Generation Z cares a lot about environmental and social issues …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Eva Jaderná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LAUEROVÁ, Petra. \textit{To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/0vm460/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.celoživotní / field:
Master of Business Administration / Global Management in Automotive Industry
Theses on a related topic
-
Strategie společenské odpovědnosti jako konkurenční výhoda
Sára Diatilová -
Analýza požadavků ŠKODA AUTO a.s. na strukturu absolventů ŠKODA AUTO VYSOKÉ ŠKOLY o.p.s.
Lucie Vajs Císařová -
Řízení projektu Portable Check-In ve ŠKODA AUTO a.s. \\Portable Check-In Project Management in ŠKODA AUTO a.s.
Michael Dobrkovský -
Závislosť na práci a pracovný well-being na pracovisku v motorovom centre Škoda Auto
Nikola Čierniková -
Vývoj firmy Škoda Auto a.s. a její dopady na město Mladá Boleslav
Lucie Chládková -
Analýza dopadů působení firmy Škoda Auto na mikroregion Mladá Boleslav
Tereza Cvrčková -
Problematika zneužití alkoholu, jeho detekce v pracovním procesu u významného průmyslového podniku ŠKODA AUTO, a.s.
Milan Šlapák -
Finanční analýza společností Hyundai Motor Manufacturing Czech s. r. o. a ŠKODA AUTO a. s.
Raszková Raszková