Rozšířená realita jako nástroj grafického designu v display reklamě – Vendula Karlíčková
Vendula Karlíčková
Bachelor's thesis
Rozšířená realita jako nástroj grafického designu v display reklamě
Augmented Reality as a Graphic Design Tool in Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje grafickému designu v digitálním prostředí. Cílem práce je popsat a analyzovat historický vývoj grafického designu v tzv. display reklamě ve vztahu k teorii remediace podle J. Davida Boltera a Richarda Grusina. Tato práce čtenáře seznamuje se všemi druhy display reklamy od bannerové až po rozšířenou realitu.Abstract:
Bachelor thesis is devoted to graphic design in digital environment. Goal of the thesis is to describe and analyze the historical development of graphic design in the „so called“ display advertisement in relation to the remedy theory by J. David Bolter and Richard Grusin. This thesis is meeting all kinds of banner advertising ad to expanded reality.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lvk74/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Alina Matějová
- Reader: Mgr. Pavlína Míčová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Grafická úprava knižní edice a reklamní kampaň
Diana Štěpničková -
Reklamní kampaň a vizuální styl grafického studia
Petr Váňa -
Návrh grafického řešení reklamní kampaně vybrané firmy
Aneta Vejrychová -
Návrh online reklamní kampaně pro společnost Limoška s.r.o.
Veronika Hrubá -
PPC internetová reklamní kampaň ve společnosti Hanácká Kyselka s.r.o.
Petr JAKUBEK -
Absolut Vodka - fenomén reklamní kampaně
Kateřina Sládková -
Návrh reklamní kampaně se zaměřením na guerilla marketing pro firmu ABC
Veronika Horonyová -
Reklamní kampaň
Tomáš ČERNOCH