Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet – Kryštof VEČEREK
Kryštof VEČEREK
Bachelor's thesis
Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet
Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet
Abstract:
The aim of the thesis is the analysis of the influence of the Internet on the music industry and the analysis of alternative marketing strategies in the music industry. The theoretical part describes the Internet, the history and principles of the music industry, the influence of the Internet on marketing and the concept of marketing mix. It then applies this information to the marketing strategies …moreAbstract:
Záměrem bakalářské práce je analýza vlivu internetu na hudební průmysl a analýza alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Teoretická část popisuje internet jako takový, historii a principy hudebního průmyslu, vliv internetu na marketing a koncept marketingového mixu. Tyto poznatky jsou následně aplikovány na marketingové možnosti a strategie v hudebním průmyslu. Toto slouží jako …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011
Identifier:
19600
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEČEREK, Kryštof. \textit{Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2011. Available from: https://theses.cz/id/0zi97z/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VEČEREK, Kryštof. Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 05. 05. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie oslav 75. výročí založení JAMU pro Hudební fakultu
Gabriela Vojtičková -
Marketingová strategie hudební streamovací služby Apple Music
Tereza Pluhařová -
Vytvoření marketingové strategie hudebního festivalu
Ali KASSEM -
Marketingová strategie vybrané kapely
Jan Lubal -
Marketingová strategie v oboru hudební produkce na příkladu projektu Jabloň Music
Radek Bjaloň -
Marketingová strategie a brand identita hudebního tvůrce
Nikola Svobodová -
Marketingová a komunikační strategie pro streamovací službu Spotify
Radim Petlach -
Marketingová strategie společného projektu Otáčivého hlediště a Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov
Jana Špulková