Květa Olšanová

Doctoral thesis

Specifika marketingu potravinářských firem se zaměřením na cílové skupiny seniorů a dětí na českém trhu

Specifics of marketing targeted to the segments of elderly consumers and children of the food companies on the Czech market.
Abstract:
Aktivity mezinárodních potravinářských společností cílené na vybrané skupiny spotřebitelů (dětí a seniorů) jsou specifické v několika ohledech. Komunikační politika cílená na děti je na národní i mezinárodní úrovni silně regulována a při vývoji výrobků cílených na děti je třeba zvláštního přístupu. Cílení na seniory starší než padesát let je považováno za neperspektivní. Dizertační práce charakterizuje …more
Abstract:
Activities of international food companies targeted to selected groups of consumers (children and seniors) are specific in several respects. Communication policy targeted on children is strongly regulated at both national and international level, thus new product development targeted to children needs special attention of marketers. Targeting seniors above fifty years is considered by marketers to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2015
  • Supervisor: Hana Machková
  • Reader: Miroslav Karlíček, Marie Přibová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/55952

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod