Bc. Denisa Žochová

Master's thesis

Framing effect a jeho využití v marketingu

Framing effect in marketing
Abstract:
Diplomová práce pojednává o problematice framing efektu, což je kognitivní před-sudek demonstrující lidskou iracionalitu a nabízí doporučení vhodná pro aplikaci při komunikaci ceny a marketingových aktivitách. Doporučení jsou postavena na analýzách výsledků dotazníkového šetření a měření eye trackingového experimen-tu. Potenciální vliv rámování byl aplikován na vzdělanější vrstvu generace Y, kde u …more
Abstract:
Diploma thesis focuses on framing effect as cognitive prejudice demonstrating human irrationality. Moreover, the thesis offers recommendations applicable for marketing activities and communication regarding price. The recommendations are based on analysis of outcomes from questionnaire survey and measurement of eye-tracking experiment. Potential influence of framing effect was applied on more educated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management