Bc. Veronika Vobrubová

Master's thesis

Posouzení efektivnosti politického marketingu – rozbor kampaně vybraných politických stran

Assessment of Political Marketing Efficiency - Campaign Analysis of Selected Political Parties
Abstract:
Na základě rozboru teoretických zdrojů jsou vymezeny základní pojmy a ujasněna možná kritéria posuzování efektivnosti politického marketingu. Prostřednictvím výzkumné sondy je posuzována efektivita politického marketingu dvou vybraných politických stran ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Práce na základě získaných poznatků navrhuje možná zlepšení politického marketingu …more
Abstract:
Based on the analysis of theoretical sources, the basic concepts are defined and possible criteria for assessing the effectiveness of political marketing are clarified. Through the research probe, the effectiveness of the political marketing of two selected political parties in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017 is assessed. Based on the acquired …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní