František Milec

Diplomová práce

Pohyby mysle

Mind in Motion

Anotace:
Vo svojej absolventskej práci Pohyby mysle rozoberám telesnosť v kontexte histórie a teórie filmu, avšak s presahom do iných umeleckých disciplín. Robím krátky prehľad výskumu kognitívnej lingvistiky Georga Lakoffa a Marka Johnsona, aby som čitateľa uviedol do problematiky tzv. telesných kognitívnych metafor. Taktiež sa obraciam na zbierku textov Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja, 2015 …více
Abstract:
In my thesis, I analyze embodiment in the context of the history and theory of cinema, with short digressions into other artistic disciplines. I give a brief overview of George Lakoff and Mark Johnson’s research of cognitive linguistics in order to introduce the reader to the issue of so-called cognitive metaphors. I also address the collection of writings Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja …více
 

Klíčová slova

italská kinematografie

Klíčová slova

filmová teorie

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

tělesnost

Klíčová slova

kognitivní věda

Klíčová slova

výrazové umělecké prostředky
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 9. 2019

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 26. 9. 2019
  • Vedoucí: David KOŘÍNEK
  • Oponent: Lea PETŘÍKOVÁ

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 30. 5. 2020 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna