František Milec
Master's thesis
Pohyby mysle
Mind in Motion
Anotácia:
Vo svojej absolventskej práci Pohyby mysle rozoberám telesnosť v kontexte histórie a teórie filmu, avšak s presahom do iných umeleckých disciplín. Robím krátky prehľad výskumu kognitívnej lingvistiky Georga Lakoffa a Marka Johnsona, aby som čitateľa uviedol do problematiky tzv. telesných kognitívnych metafor. Taktiež sa obraciam na zbierku textov Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja, 2015 …viacAbstract:
In my thesis, I analyze embodiment in the context of the history and theory of cinema, with short digressions into other artistic disciplines. I give a brief overview of George Lakoff and Mark Johnson’s research of cognitive linguistics in order to introduce the reader to the issue of so-called cognitive metaphors. I also address the collection of writings Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja …viacKľúčové slová
italská kinematografieKľúčové slová
filmová teorieKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
tělesnostKľúčové slová
kognitivní věda
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 9. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13663
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 9. 2019
- Vedúci: David KOŘÍNEK
- Oponent: Lea PETŘÍKOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 5. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Audiovizuální studia
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros