Andrea Josifova

Bachelor's thesis

Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process

Vliv influencer marketingu na spotřebitelský rozhodovací proces generace Z v České republice
Abstract:
Cílem této práce je prověřit vliv influencer marketingu na rozhodovací proces spotřebitelů v České republice. Pro výzkum byl uplatněn kvalitativní přístup a byly provedeny hloubkové rozhovory s konzistentními spotřebiteli českého trhu z generace Z s cílem prozkoumat behaviorální tendence spotřebitele s odkazem na influencer marketing. Výsledky ukazují, že spotřebitelé nejvíce reagují na transparentnost …more
Abstract:
The aim of the thesis is to assess the impact of influencer marketing on consumer’s decision making process in the Czech Republic. Qualitative approach for the research was applied and in-depth interviews with consistent consumers of the Czech market belonging to Generation Z were conducted in order to explore the behavioral tendencies of the consumer with reference to influencer marketing. Results …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2023
  • Supervisor: Efthymia Kottika
  • Reader: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88403