Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol. – Mgr. Gabriela WINGENDER
Mgr. Gabriela WINGENDER
Rigorózní práce
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Music education in the Free State of Saxony in Germany and in the Czech Republic. Description and comparison of the music education of Leo Kestenberg and Vladimir Helfert with today's teaching conception in the both countries. Comparing today's teaching plains of music education in both countries on the elementary school.
Anotace:
Práce se zabývá popisem a srovnáním koncepcí výuky hudební výchovy ve Svobodném státě Sasko a v Čechách. V první části jsou popsány koncepce dvou reformátorů, Leo Kestenberga z Německa a Vladimíra Helferta z Čech, které byly vytvořeny ve zhruba stejném období po první světové válce. Tyto koncepce jsou následně porovnány se současnými koncepcemi výuky hudební výchovy v těchto státech. Druhá část práce …víceAbstract:
This work is concerned to the description and comparison of the teaching conception of the music education in Germany more in Free State of Saxony and in Czechia. In the first part, there are conceptions of two reformer described - Leo Kestenberger from Germany and Vladimír Helfert from Czechia. Conceptions were created approximately in the same time after World War I. These concepts are further compared …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 10. 2018
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. PaedDr. Miloš Hons, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
WINGENDER, Gabriela. \textit{Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.}. Online. Rigorózní práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/156j9s/.
Jak správně citovat práci
WINGENDER, Gabriela. Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol. . Ústí nad Labem, 2018. rigorózní práce (PhDr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství hudební výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER -
Hudební výchova v japonských hudebních školách po druhé světové válce
Misaki Tanaka -
Vývoj a využití vlastní učební pomůcky pro hudební výchovu v předškolním a mladším školním věku.
Karolína NEJDLOVÁ -
Učební pomůcky Ireny Krškové pro hudební výchovu
Jan Kelnar -
Náměty pro práci s poslechovými skladbami při výuce hudební výchovy na 1. stupni základní školy
Šárka Berková -
Učební materiál v hudební výchově na 1. stupni základní školy
Zuzana Brůnová -
Kompetence leadershipu ve společnosti Ferring - Léčiva, a.s.
Jaroslava Peskova -
Koncepce podnikové architektury pro reformu veřejné správy ČR
Pavel Hrabě