Markéta Vomáčková

Bachelor's thesis

Myšlenkové a pojmové mapy, jejich využití ve výuce

Mind maps and concept maps, their advantages in teaching
Abstract:
Tato bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá myšlenkovými mapami v jejich kontextu – od historického zázemí jejich vzniku přes objektivní podmínky počínaje fungováním mozku, přes druhy paměti, způsoby učení a roli potřeb (př. kreativita, analýza), až po jejich specifické ztvárnění. Ukáže jak vytvořit úspěšnou myšlenkovou mapu. Porovná myšlenkové mapy …more
Abstract:
This bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with mind maps in their context – from the historical background of their establishment to start with through objective conditions to brain functioning, types of memory, methods of learning and role of needs (e.g. creativity, analysis) all the way up to their specific rendering. It also performs how to create …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Květa Suchánková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michal Tatarko, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT College