Analýza možností monetizace počítačových a video her – Bc. Jan Straka
Bc. Jan Straka
Bachelor's thesis
Analýza možností monetizace počítačových a video her
Analysis of possible methods of video game monetization
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou monetizačních prvků ve video hrách a mobilních hrách. Práce dále vysvětluje důležité pojmy a systémy spojené s monetizací. Bylo také vytvořeno doporučení pro možné budoucí použití těchto prvků. Data pro tyto doporučení byla získána z herních komunit pomocí dotazníkového šetření.Abstract:
Topic of this bachelor work is to analyse monetization systems in video games and mobile games. The work explains important terms and systems tied to the game monetization. Recommendation was created for a future use of said tools of monetization. Data for recommendation was obtained from game communities via questionnaire.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/dhbqy/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Josef Botlík
- Reader: Mgr. Rostislav Fojtík, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STRAKA, Jan. \textit{Analýza možností monetizace počítačových a video her}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2021. Available from: https://theses.cz/id/176nw7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaBachelor programme / field:
System Engineering and Informatics / Managerial Informatics
Theses on a related topic
-
Computer Games Evidence Web-based Application
Eduard Štefan Mlynárik -
Vizualization of AI algorithms for computer games
Jan Dvořák -
Language acquisition through computer games and applications
Ondřej Šidlo -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
Localisation Typology as a New Approach to Video Game Localisation Analysis: A Case Study of Assassin’s Creed Odyssey
David Kolbábek -
Gacha system in free-to-play games
Hana Světlíková -
Comparison of Microtransactions and the Issue of the Gacha System in Korean, Japanese, and Chinese Mobile Videogames
Matouš OLAH