Bc. Barbora Šedinová

Master's thesis

Nadčasovost koncepce výchovy Johna Locka

Timelessness of John Locke´s Conception of Education
Abstract:
Práce je koncipována jako polemika nad soudobou podobou výchovy. V této polemice dochází ke komparaci autoritativního a liberálního pojetí výchovy a k následnému vytyčení problémů spjatých s těmito pojetími. Jako možné řešení negativních důsledků obou pojetí je předložen edukační systém Johna Locka, z kterého jsou, za pomoci analýzy, vybrána ta stanoviska, jež jsou pro soudobou výchovu stále aktuální …more
Abstract:
The thesis is concevied as a controversy over the present image of education. In this controversy there is proposed a comparison of the authoritarian and the liberal conception of education and there is a subsequent demarcation of problems connected to these conceptions. As a possible solution of both conceptions´ negative consequences is submitted John Locke´s educational system from which are selected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2013
  • Supervisor: Mgr. Miloslav Průka, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šedinová, Barbora. Nadčasovost koncepce výchovy Johna Locka. Pardubice, 2013. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická