Kulisy regionální identity. Umělecká výzdoba divadelních budov v Brně, Zlíně a Mostě z 60. až 80. let 20. století – Bc. Nela KVÍČALOVÁ
Bc. Nela KVÍČALOVÁ
Diplomová práce
Kulisy regionální identity. Umělecká výzdoba divadelních budov v Brně, Zlíně a Mostě z 60. až 80. let 20. století
Scenery of regional identity. Art decorations of theatre buildings in Brno, Zlin and Most from the 1960s to 1980s.
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na výzdobu divadelních budov z období socialistického Československa. V padesátých letech bylo československé divadelnictví na vzestupu a pro režim byla kultura vhodným prostředkem k šíření komunistické ideologie. Zejména proto byl kladen důraz na výstavbu nových kulturních budov. Přesto byla za celé totalitní období v Československu vybudována jen čtyři samostatná divadla …víceAbstract:
The diploma thesis is focusing on the decoration of selected theater buildings from the period of socialist Czechoslovakia. In the 1950s, Czechoslovak theater was on the rise, and for the regime, culture was suitable means of spreading communist ideology. This is why particular emphasis was placed on the construction of new cultural buildings. However, throughout the entire totalitarian period in Czechoslovakia …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 5. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PhDr. Tomáš Winter, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KVÍČALOVÁ, Nela. \textit{Kulisy regionální identity. Umělecká výzdoba divadelních budov v Brně, Zlíně a Mostě z 60. až 80. let 20. století}. Online. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/18k2pl/.
Jak správně citovat práci
KVÍČALOVÁ, Nela. Kulisy regionální identity. Umělecká výzdoba divadelních budov v Brně, Zlíně a Mostě z 60. až 80. let 20. století. Olomouc, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny výtvarných umění / Teorie a dějiny výtvarných umění se specializací památková péče
Práce na příbuzné téma
-
Pěšák divadla – Jiří Svoboda (Podoby profese divadelního režiséra v šedesátých letech 20. století v regionálním divadle)
Naďa Satková -
Průběh sametové revoluce v roce 1989 v divadlech ve Zlíně a v Uherském Hradišti
Lucie Michelova -
Inscenační tvorba Aloise Hajdy v letech 1972-1991
Dušan Zdráhal -
Založení Divadla pracujících v Gottwaldově
Kristýna Alexandra Trnčáková -
Třikrát Matka Kuráž a její děti v režii Miloše Hynšta
Dominika Vdolečková -
Založení Divadla pracujících v Gottwaldově
Kristýna Alexandra Trnčáková -
Pěšák divadla – Jiří Svoboda (Podoby profese divadelního režiséra v šedesátých letech 20. století v regionálním divadle)
Naďa Satková -
Gejša a harakiri. Japonští divadelní umělci na území českých zemí v druhé polovině 19. století a prvních dekádách 20. století
Zuzana Rozwałka
Název
Vložil
Vloženo
Práva