Karolína Králová

Bachelor's thesis

Reklama v bankovním sektoru a její vliv na retailové zákazníky

Bank advertising and its influence on retail customers
Abstract:
Bakalářská práce vymezuje specifika bankovní reklamy ve srovnání s reklamou obecně a zkoumá vliv bankovní reklamy na zákazníky v Česku a na Slovensku při výběru běžného bankovního účtu. Také zkoumá pohled zákazníků na atributy bankovní reklamy a image banky. Dotazníkové šetření mezi 71 respondenty zjistilo, že okamžitý vliv reklamy na zákazníky při výběru běžného účtu nemusí být markantní, avšak v …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on bank advertising in comparison with advertising in general and its influence on retail customers in Czechia and Slovakia when choosing a current bank account. It also investigates customers’ perception of bank advertisement attributes and bank image. The survey with 71 respondents discovered that an immediate effect on customers while choosing a current account may not …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2023
  • Supervisor: Michal Dvořák
  • Reader: Jiří Pour

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91161

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Finance

Theses on a related topic