Reklama v bankovním sektoru a její vliv na retailové zákazníky – Karolína Králová
Karolína Králová
Bachelor's thesis
Reklama v bankovním sektoru a její vliv na retailové zákazníky
Bank advertising and its influence on retail customers
Abstract:
Bakalářská práce vymezuje specifika bankovní reklamy ve srovnání s reklamou obecně a zkoumá vliv bankovní reklamy na zákazníky v Česku a na Slovensku při výběru běžného bankovního účtu. Také zkoumá pohled zákazníků na atributy bankovní reklamy a image banky. Dotazníkové šetření mezi 71 respondenty zjistilo, že okamžitý vliv reklamy na zákazníky při výběru běžného účtu nemusí být markantní, avšak v …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on bank advertising in comparison with advertising in general and its influence on retail customers in Czechia and Slovakia when choosing a current bank account. It also investigates customers’ perception of bank advertisement attributes and bank image. The survey with 71 respondents discovered that an immediate effect on customers while choosing a current account may not …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91161
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2023
- Supervisor: Michal Dvořák
- Reader: Jiří Pour
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91161
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Finance