Kateřina Turnovská

Master's thesis

City branding of Helsinki

Branding města Helsinki
Abstract:
Hlavním cílem této práce je zjistit, jaký je branding města Helsinky z pohledu city brand manažerů. Vedlejším cílem je poté zjistit, jak je značka města Helsinky vnímána mezi mezinárodními studenty ve Finsku. Tyto cíle jsou dosaženy pomocí kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu: hloubkových rozhovorů s city brand manažery a dotazníkového šetření. Na základě výzkumu jsou poté formovány závěry …more
Abstract:
The aims of the thesis are to examine the city branding of Helsinki from the city managers’ point of view and to understand how the city brand of Helsinki is perceived among international students. The thesis uses a mix of qualitative and quantitative research to fulfill the aims. A set of interviews with the city managers was conducted and a survey was distributed among international students in Finland …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Rafael San José Iglesias

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94220

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Mezinárodní obchod