Elizaveta Korotkova
Bachelor's thesis
Klamavá reklama v marketingové praxi
Misleading Advertising in Marketing Practice
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou klamavé reklamy v marketingové praxi. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První část popisuje funkce a roli reklamy v marketingu. Druhá část popisuje pojmy: etika v reklamě, nekalá soutěž a klamavá reklama. Praktická část se zaměřuje na detekci přítomnosti klamavé reklamy na českém trhu a o stanovení důvodů proč obchodníci a reklamní agentury používají …moreAbstract:
This bachelor’s thesis aims to study the issue of misleading advertising in marketing practice. Its theoretical part is divided into two parts. The first part describes the function and the role of advertising in marketing. In the second part the terms “ethics in advertising”, “unfair competition” and “misleading advertising” are defined. The practical part of the thesis focuses on the identification …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79437
Thesis defence
- Date of defence: 17. 8. 2020
- Supervisor: Jan Hejda
- Reader: Michal Šimůnek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79437
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Supply Chain and Legal Regulation of its International Taxation
Marek Škultéty -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková -
Misleading Advertising and Its Impact on Consumers
Kristína Beníčková -
Právní regulace reklamy na kojeneckou výživu
Michaela Bínová -
Právní úprava klamavé a srovnávací reklamy v kontextu komunitárního práva
Veronika Čermáková -
Samoregulace v reklamě vs. právní úprava reklamy v ČR
Miroslav Slaný