Zjišťování klimatu tříd u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pomocí dotazníku CES – Bc. Lucie Doleželová
Bc. Lucie Doleželová
Master's thesis
Zjišťování klimatu tříd u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pomocí dotazníku CES
Climate survey of pupils with special educational needs by questionnaire CES
Abstract:
Diplomová práce se zabývá uplatnitelností zkrácené verze standardního dotazníku CES ve třídách se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zjišťuje, zda je CES v této podobě vhodný pro screening klimatu těchto typů tříd. Teoretická část práce se věnuje základním informacím, jež jsou spojené s problematikou školního a třídního klimatu, osvětluje základní pojmy, představuje základní typy klimatu …moreAbstract:
The thesis is focused the applicability of the short version of CES questionnaire in classrooms with students with special educational needs and determines whether the CES in its short version is suitable for climate screening of such classrooms. Theoretical part of the thesis deals with basic information connected to the issue of the school climate and the classroom climate, explains the basic concepts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hzis1/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Krása, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEŽELOVÁ, Lucie. \textit{Zjišťování klimatu tříd u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pomocí dotazníku CES}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/1at6de/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová