Andrea Černá

Bachelor's thesis

Teaching Pronunciation To Young Learners

Teaching Pronunciation To Young Learners
Abstract:
This bachelor paper aims at stressing pronunciation teaching to young learners as one of the prominent factors in gaining the communicative competence in English. Firstly, the theoretical part concentrates on young learners and their cognitive and social development, as well as the factors influencing foreign language acquisition. Secondly, the term communicative competence as the goal in English language …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vyzdvihnout výuku výslovnosti u žáků mladšího školního věku jako významného faktoru pro dosažení komunikativní kompetence v anglickém jazyce. Teoretická část nejprve charakterizuje žáky mladšího školního věku ve vztahu k jejich kognitivnímu a sociálnímu vývoji a rovněž diskutuje faktory ovlivňující osvojování cizího jazyka. Dále je definován pojem komunikativní kompetence …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2012
  • Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Černá, Andrea. Teaching Pronunciation To Young Learners. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická