Andrea Černá
Bachelor's thesis
Teaching Pronunciation To Young Learners
Teaching Pronunciation To Young Learners
Abstract:
This bachelor paper aims at stressing pronunciation teaching to young learners as one of the prominent factors in gaining the communicative competence in English. Firstly, the theoretical part concentrates on young learners and their cognitive and social development, as well as the factors influencing foreign language acquisition. Secondly, the term communicative competence as the goal in English language …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je vyzdvihnout výuku výslovnosti u žáků mladšího školního věku jako významného faktoru pro dosažení komunikativní kompetence v anglickém jazyce. Teoretická část nejprve charakterizuje žáky mladšího školního věku ve vztahu k jejich kognitivnímu a sociálnímu vývoji a rovněž diskutuje faktory ovlivňující osvojování cizího jazyka. Dále je definován pojem komunikativní kompetence …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2012
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Černá, Andrea. Teaching Pronunciation To Young Learners. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Vývoj narativní kompetence u dětí
Monika Bashiová -
Využití pohádkového příběhu k posilování komunikativní kompetence u dítěte předškolního věku.
Karolína NĚMCOVÁ -
Rozvoj komunikativní kompetence prostřednictvím dramatizace pohádek v mateřské škole
Michaela Kouřilová -
Využití pohádkového příběhu k posilování komunikativní kompetence u dítěte předškolního věku.
Karolína NĚMCOVÁ -
Komunikativní kompetence dětí předškolního věku rozvíjené prostřednictvím dramatu
Marcela DENDISOVÁ -
Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy
Dominika Havlíčková -
Jazyková a komunikativní kompetence dětí předškolního věku
Iveta ANTALOVÁ -
Jazyková a komunikativní kompetence dětí předškolního věku
Iveta ANTALOVÁ