Tvorba Android modulu pro rozšířenou realitu využívající ARCore – Vojtěch Vítek
Vojtěch Vítek
Bachelor's thesis
Tvorba Android modulu pro rozšířenou realitu využívající ARCore
Create an Android module for Augmented Reality by using ARCore
Abstract:
Tato práce se zabývá tvorbou modulu pro platformu ARCore. Práce je zaměřena pouze na jedno vývojové prostředí, a to prostředí Android Studio, kde se využívá jazyku Java. Na základě analýzy této platformy je vytvořen modul, který modifikuje a zjednodušuje potřebné příkazy pro zpřístupnění ARCore na chytrých telefonech.Abstract:
The aim of this work is to create a module for ARCore platform. The work is fo-cused on just one development environment and it is on the Android Studio where Java is used. Based on the analysis of this platform, a module is created that modi-fies and simplifies the necessary commands to make ARCore accessible to smartphones.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 1. 2019
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2019
- Supervisor: Ing. Jaromír Landa, Ph.D.
- Reader: Jan Kolomazník, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÍTEK, Vojtěch. \textit{Tvorba Android modulu pro rozšířenou realitu využívající ARCore}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/1eg4kv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
System engineering and informatics / Economic informatics
Theses on a related topic
-
Augmented Reality Deformable Tracking
Michal Jankovič -
Applications for remote support in augmented reality
Martin Lečbych -
Application for Learning Math Using Augmented Reality
Terézia Mikulová -
Use of Virtual Reality and/or Augmented Reality Resources to Control and Visualize Processes
Abishek Janakiraman -
Underwater Localization and Interaction for Open-Sea Augmented Reality Systems
Jan Čejka -
Localization and Tracking for Underwater Augmented Reality
Jan Čejka -
Location-based augmented reality game to explore new places
Tereza Cahová -
Porovnanie vhodnosti technológii Java a Kotlin pri aplikácii na špecifické IoT zariadenie
Michal Slavík