Jazyk básníka jako jazyk divadla. Potenciální scéničnost v textu Lorcovy Krvavé svatby – Eliška Houserová
Eliška Houserová
Bachelor's thesis
Jazyk básníka jako jazyk divadla. Potenciální scéničnost v textu Lorcovy Krvavé svatby
Anotácia:
Diplomová práce „Jazyk básníka jako jazyk divadla“ chce poukázat na scéničnosti Lorcova básnického jazyka a možnosti, které tento text představuje pro tvůrce. Snaží se obsáhnout jeho specifičnost a hledat podněty k následné práci na této hře. Teoretická východiska jsou také doplněna o praktickou zkušenost autorky s režií tohoto textu.Abstract:
Diploma thesis “Poet´s Language as a Language of Theatre” deals with scenic potential of Lorca´s poetic language, and possibilities this language presents to the theatre creators. This thesis tries to present its specifics and searches for possibilities for work on this play. Theory is supplemented with practical experience of the author with directing of the text.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/u1ppo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2021
- Vedúci: prof. PhDr. Miroslav Plešák
- Oponent: prof. Mgr. Zoja Mikotová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HOUSEROVÁ, Eliška. \textit{Jazyk básníka jako jazyk divadla. Potenciální scéničnost v textu Lorcovy Krvavé svatby}. Online. Bakalárska práca. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, Faculty of Theatre. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/1fvla4/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/u1ppo/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of TheatreBachelor programme / odbor:
Dramatic Arts / Theatre Directing
Práce na příbuzné téma
-
Scénická realizace a stavba inscenace Višnový sad v Divadle Husa na provázku
Jiří Zeman -
Proces tvorby scénické hudby Miloše Štědroně v Divadle Husa na provázku
Karolína HEJLOVÁ -
Využití scénické technologie v současném tanečním umění. Případ Divadla Ponec
Lucie Lioliasová -
Rozdíly v provozu hudebních divadel v Brně na konci sedmdesátých let dvacátého století a dnes.
Marek Ouda -
Odrazy scénické diverzity – Pohledy na obsazení černošských postav a blackface v českém a světovém kontextu
Tereza Winkelhöferová -
Hudebně scénická kompozice Babička podle Boženy Němcové v inscenaci Divadla Husa na provázku
Blanka Bartoňová -
Dramaturgie inscenace Svatba krve
Veronika Onheiserová -
Analýza bakalářské inscenace Svatba krve podle F. G. Lorcy
Veronika Onheiserová