Bc. Kateřina Vernerová

Master's thesis

Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje

Multilevel Marketing as a Form of Direct Selling
Abstract:
Tématem diplomové práce je „Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje“. V první kapitole je definován pojem Multilevel Marketing (MLM) a popsán jeho historický vývoj. Ve druhé kapitole je provedena komparace s tradičním marketingem a jsou rozvedena specifika současného MLM. Dále je upozorněno na možná rizika spojená s tímto systémem. Praktická část je zaměřena na rozbor dvou vybraných společností …more
Abstract:
The topic of this thesis is "Multilevel Marketing as a Form of Direct Selling”. The first chapter defines a concept of Multilevel Marketing (MLM) and describes its historical development. In the second chapter is performed a comparison with traditional marketing and are elaborated specifics of nowadays MLM. It also points out the risks associated with this system. The practical part is focused on analyses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Pavel Pešek, CSc.
  • Reader: Ing. Zdeňka Suchomelová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS

Banking Institute/College of Banking

Master programme / field:
Economics and Management / Finance