Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje – Bc. Kateřina Vernerová
Bc. Kateřina Vernerová
Master's thesis
Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje
Multilevel Marketing as a Form of Direct Selling
Abstract:
Tématem diplomové práce je „Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje“. V první kapitole je definován pojem Multilevel Marketing (MLM) a popsán jeho historický vývoj. Ve druhé kapitole je provedena komparace s tradičním marketingem a jsou rozvedena specifika současného MLM. Dále je upozorněno na možná rizika spojená s tímto systémem. Praktická část je zaměřena na rozbor dvou vybraných společností …moreAbstract:
The topic of this thesis is "Multilevel Marketing as a Form of Direct Selling”. The first chapter defines a concept of Multilevel Marketing (MLM) and describes its historical development. In the second chapter is performed a comparison with traditional marketing and are elaborated specifics of nowadays MLM. It also points out the risks associated with this system. The practical part is focused on analyses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/rfulf/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Pavel Pešek, CSc.
- Reader: Ing. Zdeňka Suchomelová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VERNEROVÁ, Kateřina. \textit{Multilevel Marketing jako forma přímého prodeje}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2011. Available from: https://theses.cz/id/1g1pkl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Master programme / field:
Economics and Management / Finance
Theses on a related topic
-
Využití Online marketingu v Multilevel společnosti
Dominik Klimek -
Multilevel Marketing jako podnikatelská příležitost
Barbora Pobišová -
Multilevel marketing společnosti Amway
Markéta Drozdková -
Multilevel marketing ve firmě Oriflame
Martina Táborská -
Komunikační mix v multilevel marketingové společnosti
Vladimír Kašpar -
Multilevel jako jedna z forem podnikání
Pavel Nádvorník