Jaroslav Matuška

Bachelor's thesis

Výzkum trhu na základě analýzy současných zákazníků

Market research conducted based on analysis of existing customers
Abstract:
V úvodní části jsem vymezil klíčové pojmy z oblasti marketingu – 4P, výběr a analýza zákazníků. Mezi ukotvené pojmy patří dále specifikace projektů a marketingový výzkum. V praktické části jsem prostřednictvím kombinace výše uvedeného vytvořil nástroj pro vyhodnocování projektů prostřednictvím etalonu. Ten byl využit při marketingovém výzkumu trhu pro identifikaci cílových zákazníků, určení objemu …more
Abstract:
In the theoretical part I have defined the key marketing terms such as 4P, selection and analysis of customers. Together with these anchored terms I have also defined project specifications and marketing research. In the practical part, through the combination of the above, I created a tool for an evaluation of potential customers by using a standard. It was used in market research to identify target …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
  • Reader: Tomáš Musil, externi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.