Výzkum trhu na základě analýzy současných zákazníků – Jaroslav Matuška
Jaroslav Matuška
Bachelor's thesis
Výzkum trhu na základě analýzy současných zákazníků
Market research conducted based on analysis of existing customers
Abstract:
V úvodní části jsem vymezil klíčové pojmy z oblasti marketingu – 4P, výběr a analýza zákazníků. Mezi ukotvené pojmy patří dále specifikace projektů a marketingový výzkum. V praktické části jsem prostřednictvím kombinace výše uvedeného vytvořil nástroj pro vyhodnocování projektů prostřednictvím etalonu. Ten byl využit při marketingovém výzkumu trhu pro identifikaci cílových zákazníků, určení objemu …moreAbstract:
In the theoretical part I have defined the key marketing terms such as 4P, selection and analysis of customers. Together with these anchored terms I have also defined project specifications and marketing research. In the practical part, through the combination of the above, I created a tool for an evaluation of potential customers by using a standard. It was used in market research to identify target …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
- Reader: Tomáš Musil, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Global business and management
Theses on a related topic
-
Analýza přítomnosti low-cost dopravců na letištích v ČR a SR v kontextu konkurence blízkých letišť
Simona Kaderková -
Daňová politika malých otevřených ekonomik střední Evropy - konkurence nebo harmonizace
Ľubomíra Štiblariková -
Dopad asijské konkurence na české firmy
Rostislav Bartl -
Hodnocení projektu
Markéta SPILKOVÁ -
Efficient communication of SMEs with geographically limited target groups
Christian ENZ -
Segmentace trhu a chování cílového zákazníka
Tereza Bartůňková -
Budování a řízení vztahů společnosti s vybranou cílovou skupinou zákazníků
Karolína Kaprová -
Event marketing - nástroj PR pro cílové skupiny zákazníci a zaměstnanci
Gabriela Čebišová