Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu – Bc. Zuzana BELKOVÁ
Bc. Zuzana BELKOVÁ
Bachelor's thesis
Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu
Pepsi vs. Coca-Cola and their current position in the market
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá zhodnotením postavenia značky Pepsi a Coca-Cola na súčas-nom trhu. Teoretická časť je venovaná základom brand managementu a princípom budo-vania a merania hodnoty značky vo všeobecnosti. Súčasťou je i historická evolúcia oboch značiek až do dnešnej doby. Praktická časť mapuje {\clqq}kolovú vojnu``, svetové a domáce trendy vývoja značiek na trhu i v televíznej reklame. Záver …moreAbstract:
The Bachelor thesis deals with the evaluation of the current position of the brands Pepsi and Coca-Cola in the market. The theoretical part focuses on the principles of brand man-agement, brand building along with brand value measurement. What is more, the historical evolution of both brands until today is stated here. The practical part concentrates on the {\clqq}Cola war``, together with the international …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier:
10490
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2009
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BELKOVÁ, Zuzana. \textit{Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2009. Available from: https://theses.cz/id/1hr9lu/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BELKOVÁ, Zuzana. Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications
Theses on a related topic
-
Coca Cola x Pepsi Cola - společné a odlišné rysy jejich komunikační strategie
Milan Veselý -
Marketingové strategie značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu
Aleš Tvrdý -
Coca – Cola x Pepsi Cola společné a odlišné rysy komunikační strategie
Kamila Kubešová -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová