Bc. Zuzana BELKOVÁ

Bachelor's thesis

Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu

Pepsi vs. Coca-Cola and their current position in the market
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá zhodnotením postavenia značky Pepsi a Coca-Cola na súčas-nom trhu. Teoretická časť je venovaná základom brand managementu a princípom budo-vania a merania hodnoty značky vo všeobecnosti. Súčasťou je i historická evolúcia oboch značiek až do dnešnej doby. Praktická časť mapuje {\clqq}kolovú vojnu``, svetové a domáce trendy vývoja značiek na trhu i v televíznej reklame. Záver …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the evaluation of the current position of the brands Pepsi and Coca-Cola in the market. The theoretical part focuses on the principles of brand man-agement, brand building along with brand value measurement. What is more, the historical evolution of both brands until today is stated here. The practical part concentrates on the {\clqq}Cola war``, together with the international …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier: 10490

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2009
  • Supervisor: Mgr. Petr Podlešák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BELKOVÁ, Zuzana. Pepsi vs. Coca-Cola a jejich současné pozice na trhu. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications