Metodiky hry na flétnu v 18.století – Bc. Tereza Hlavizňová
Bc. Tereza Hlavizňová
Bakalářská práce
Metodiky hry na flétnu v 18.století
Methodology of playing flute in the 18th century
Anotace:
Záměrem této bakalářské práce je srovnání tří metodických spisů (Jacques Martin Hotteterre - Principes de la Flûte Traversière 1707, Johann Joachim Quantz - Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen 1752, Johann Georg Tromlitz - Ausführlicher und gründlicher Unterricht die Flöte zu spielen 1791) zabývajících se hrou na příčnou flétnu v průběhu 18. století. Analýze byly podrobeny čtyři …víceAbstract:
The aim of this excerpt is a comparison of three methodological treaties .. that record the ways of teaching to play the flute throughout the 18th century. Four thematic approaches have been analysed – the historical development of the flute, the body positioning at playing, holding of the instrument and approach creation. The text tries to find common and different hints at the ways of treating particular …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rmls6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 6. 2011
- Vedoucí: PhDr. Martin Celhoffer, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a provozovací praxe staré hudby
Práce na příbuzné téma
-
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Johann George Tromlitz: Ausführlicher und gründlicher Unterricht die Flöte zu spielen. Překlad částí metodiky hry na barokní příčnou flétnu věnujících se podstatným ozdobám a jejich srovnání s jinými nástrojovými metodikami 18. století
Lucie Hagenhoferová -
Barokní příčná flétna v 21. století
Pavlína Zámečníková -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Barokní příčná flétna a historický vývoj názorů na interpretaci flétnové literatury
Andrea KOPSOVÁ -
Interpretace Partity Johanna Sebastiana Bacha pro flétnu sólo a-moll BWV 1013 současnými interprety
Yanina Aliakhnovich -
Současné trendy ve výuce hry na příčnou flétnu na ZUŠ v České republice
Aneta Herková -
Vývoj metodik hry na traverso v 20. a 21. století a jejich aplikace v praxi
Pavlína Kavulová