Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů – Tereza Plesníková
Tereza Plesníková
Diplomová práce
Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů
The Influence of Marketing Communication to Children to Parents´ Consumer Behaviour.
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitelské chování rodičů. Práce klade důraz na poznání dítěte jakožto spotřebitele - charakterizuje jeho chování v závislosti na jeho věku a hodnotách a následně definuje vlivy okolí, jež mohou rovněž souviset s jeho spotřebitelských dospíváním. Práce je rovněž zaměřena na otázky související s vlivem dětí vůči rodičům …víceAbstract:
The Diploma´s Thesis is focused on influence of marketing communication to children to consumer behaviour of the parents. The thesis puts emphasis on cognition the child as a consumer - describes its behaviour depending on the age and its values and subsequently defines the influences of surroundings related to child consumer maturing. The thesis is also engaged in questions connected with influence …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 2. 2015
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48437
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2016
- Vedoucí: Markéta Lhotáková
- Oponent: Květa Olšanová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48437
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
The Influence of Online Marketing Communication on Image of Showjumping Events
Zuzana Brátová -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
INFLUENCE OF CULTURAL FACTORS ON MARKETING STRATEGY IN E-SHOPPING. CASE STUDY OF ASOS IN RUSSIA
Evgeniya Volodina -
Influence of social media marketing on modern youth in Russia
Marina Toniaeva -
Influence of sales promotion on brand awareness and customer loyalty of AMUL limited
Anitta Mathew