Interakce a způsoby komunikace mezi dětmi se sluchovým postižením z mateřské školy pro sluchově postižené a dětmi slyšícími z běžné mateřské školy – Bc. Helena Pšejová
Bc. Helena Pšejová
Diplomová práce
Interakce a způsoby komunikace mezi dětmi se sluchovým postižením z mateřské školy pro sluchově postižené a dětmi slyšícími z běžné mateřské školy
Interaction and means of communications between children from kindergarten for the hearing impaired and children from regular kindergarten
Anotace:
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jestli děti se sluchovým postižením a děti slyšící předškolního věku spolu dokáží komunikovat a spolupracovat spolu při úkolech, u kterých je potřeba komunikace. Byl realizován projekt, kterého se účastnila mateřská škola pro sluchově postižené v Brně a mateřská škola Sluníčko – Montessori. Teoretická část je členěna do tří kapitol. Kapitoly se věnují vývoji dítěte …víceAbstract:
The aim of this diploma work is to find out if children with hearing impairment and children of preschool age without any hearing disabilities are able to cooperate and work together on tasks focused on communication. Within the framework of my diploma work a kindergarten for children with hearing disabilities in Brno and a kindergarten for hearing children “Sluníčko -Montessori” took part in a collaborative …víceKlíčová slova
Dítě předškolního věku dítě se sluchovým postižením biosociální rozvoj kognitivní rozvoj psychosociální rozvoj emoční rozvoj sluchové postižení preprimární vzdělávání integrace mateřská škola pro sluchově postižené komunikace mluvený jazyk znakový jazyk odezírání Preschool age children children with hearing impairment psychomotor development cognitive development psychosocial development emotional development preschool education integration kindergarten for hearing impaired communication spoken langure sign langure lip reading
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/stg4n/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 5. 2012
- Vedoucí: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PŠEJOVÁ, Helena. \textit{Interakce a způsoby komunikace mezi dětmi se sluchovým postižením z mateřské školy pro sluchově postižené a dětmi slyšícími z běžné mateřské školy}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/1k5hnz/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Didaktické pomůcky a hry pro celkový vývoj dítěte předškolního věku a jejich využití v mateřské škole pro sluchově postižené
Zuzana Machurová -
Motivace studentů pro studium oboru Učitelství pro MŠ, pro profesi učitele
Jana TUPÁ -
Zpracování SP pro typové projekty - infrastruktura pro vzdělávání
Viktor Cao -
Tvorba pracovních listů do anglického jazyka pro žáky druhého stupně na Střední škole, základní škole a mateřské škole pro sluchově postižené v Olomouci
Michaela VOSKÁROVÁ -
Učitelství pro mateřské školy - přínosy studia pro život
Michaela BOLKOVÁ -
Příběh pro děti jako zdroj inspirace pro badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole
Nikol Hladká -
Adaptace didaktických materiálů vybraných vzdělávacích obsahů pro vzdělávací oblast Člověk a příroda pro žáky se zrakovým postižením v základním vzdělávání
Jitka KREJČÍKOVÁ -
Průpravná cvičení pro přípravu nácviku odbití spodem a odbití vrchem obouruč pro věkovou kategorii 6-10 let
Petra IVANIČOVÁ