Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis – Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Doctoral thesis
Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Anotácia:
Předložená disertační práce zkoumá persvazivní strategie v diskurzu televizní reklamy z lingvistického hlediska. Cílem práce je zjistit, které rysy mluvené podoby jazyka a které rysy psané podoby jazyka se v televizní reklamě prolínají. Dále se práce zaměřuje na to, jakou roli hrají v reklamní komunikaci pragmatické principy a které mluvní akty přesvědčující (zdroj persvaze) využívá k zastínění svého …viacAbstract:
The present thesis studies the persuasive strategies in the discourse of TV advertising from the linguistic point of view. The objective of the thesis is to analyze which features of spoken language variety and which features of written language variety are employed in TV advertising. Further, the thesis focuses on the role of the pragmatic principles and on the speech acts the persuader (the source …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 2. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rc9yq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2010
- Vedúci: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Miroslav Bázlik, CSc., PhDr. Hana Srpová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
Philology (4-years) / English Linguistics
Práce na příbuzné téma
-
Procédés linguistiques de la propagande de guerre : l'exemple de la persuasion russe dans la presse française
Anastasiia Kolomiiets -
Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign
Natália Belicová -
Persuasion in Werbetexten von ŠKODA AUTO. Schwerpunktthema: Elektromobilität.
Simonetta Šmídová -
The Influence of Jane Austen's and Emily Brontë's Life Experiences on their Novels Persuasion and Wuthering heights: A Comparative Study
Barbora Nečasová -
Regency Era culture versus Modern Indian culture: A Study through Jane Austen’s Pride and Prejudice and Persuasion and Uzma Jalaluddin’s Ayesha at Last
Sukriti Gautam -
Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies
Nikola KRENŽELÁK -
Persuasion and interaction in corporate/institutional social media presentations: comparative discourse analysis
Michaela MARTYKANOVÁ