Bc. Miroslav Jobák

Bachelor's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

The language of persuasion in advertising
Abstract:
Moje bakalářská práce se zabývá jazykem přesvědčování v reklamě, tzn. vším tím, co je z lingvistického hlediska schopno působit na subjekt a ovlivňovat jeho rozhodovací procesy(slogany – volba slov,podoba textu.).Jazyk přesvědčování v souvislosti s reklamou obsahuje více složek, které ve své práci postupně identifikuji a analyzuji.
Abstract:
My thesis deals with the language of persuasion in the advertising, ie. everything which is able from a linguistic point of view to act upon the subject and influence its decision-making processes (slogans - the choice of the words, the form of the text). The language of persuasion in the context of the ads contains several components which are gradually identified and analyzed in my work.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Ing. Renata Chudáčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic