Bc. Miroslav Jobák
Bachelor's thesis
Jazyk přesvědčování v reklamě
The language of persuasion in advertising
Abstract:
Moje bakalářská práce se zabývá jazykem přesvědčování v reklamě, tzn. vším tím, co je z lingvistického hlediska schopno působit na subjekt a ovlivňovat jeho rozhodovací procesy(slogany – volba slov,podoba textu.).Jazyk přesvědčování v souvislosti s reklamou obsahuje více složek, které ve své práci postupně identifikuji a analyzuji.Abstract:
My thesis deals with the language of persuasion in the advertising, ie. everything which is able from a linguistic point of view to act upon the subject and influence its decision-making processes (slogans - the choice of the words, the form of the text). The language of persuasion in the context of the ads contains several components which are gradually identified and analyzed in my work.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xbtsd/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: Ing. Renata Chudáčková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Social Aspects of Advertising
Eva Ryndová -
Vliv propagace eshopu na sociálních sítí na zákazníka
Jan Růžička -
Reklama jako obraz kultury
Ondřej Novák -
Skrytá reklama a podprahová sdělení
Lucie Parmová -
Internetová reklama
Tereza Vobořilová -
Sociální reklama a sociální marketing
Oksana Mytcyk -
Reklama a internet
Michaela Dudoňová