Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti – Mgr. Bc. Soňa Panáková
Mgr. Bc. Soňa Panáková
Bachelor's thesis
Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti
The Analysis of the Headquarters-subsidiary Relationship in a Multinational Company
Abstract:
Předmětem bakalářské práce „Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti“ je rozbor oblastí vzájemného působení mezi těmito jednotkami. První část je zaměřena na teoretické poznatky o nadnárodních společnostech a na předpoklady jejich vzniku na mezinárodním poli. V druhé části se již věnuji oblastem, ve kterých dochází k interakci mezi centrálou a pobočkou. V praktické části poté …moreAbstract:
The subject of the thesis “The Analysis of the Headquarters-subsidiary Relationship in a Multinational Company” is the analysis of the areas where we can find an interaction between these units. The first part focuses on theoretical knowledge of the multinational companies and on the assumptions of their creation on the international ground. In the second part I deal with areas where there is an interaction …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/shp7x/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2013
- Supervisor: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PANÁKOVÁ, Soňa. \textit{Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2013. Available from: https://theses.cz/id/1n58kd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Obchodní strategie nadnárodní společnosti - vstup na zahraniční trh
Dávid Varga -
Expanze nadnárodní společnosti na zahraniční trh
Antonina Kholodnaia -
Proces distribuce značkových produktů dceřiné společnosti zahraniční nadnárodní firmy a jeho koordinace
Petra Cepáková -
Akvizice v nadnárodní společnosti
František Vlk -
Strategická analýza pobočky nadnárodní společnosti
Barbora Anthová -
Vstupy na zahraniční trh nehmotného produktu vybrané společnosti
Šárka Böhmová -
Foreign direct investment as a tool for foreign market penetration
Ielyzaveta Suldina -
Foreign Investment Business Decisions
Sujin Surendran Santhy