Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho role v komunikaci dětí a žáků s poruchami autistického spektra – Veronika BATALOVÁ
Veronika BATALOVÁ
Diplomová práce
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho role v komunikaci dětí a žáků s poruchami autistického spektra
Replaceable Picture Communication System and his function in communication with the children and the pupils suffering from autistic spektrum defects
Anotace:
Diplomová práce podrobně popisuje jednu z metod alternativní a augmentativní komunikace ? VOKS (Výměnný obrázkový komunikační systém), jeho metodiku, možnosti využití a efektivitu u vybrané skupiny dětí s poruchami autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá autismem jako pervazivní vývojovou …víceAbstract:
This thesis deals with one of the method of alternative and augmentative communication - The Picture Exchange Communication System - its methodology, the possibilities of utilization and the efficiency in a selected group of children with autistic spectrum disorders. The thesis is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. The theoretical part contains of four chapters. The first …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 4. 2012
Zveřejnit od: 4. 4. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BATALOVÁ, Veronika. \textit{Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho role v komunikaci dětí a žáků s poruchami autistického spektra}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/1njo24/.
Jak správně citovat práci
BATALOVÁ, Veronika. Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho role v komunikaci dětí a žáků s poruchami autistického spektra. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková