Tereza Fialová
Bachelor's thesis
Komparace překážek vstupu na trh v ČR a USA
The comparsion of the bariers to entry of the Czech Republic and the United States
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl srovnat hlavní překážky podnikatelů při vstupu na trh a celkovou náročnost založení podniku v České republice a Spojených státech amerických. V první části práce jsou představeny jednotlivé právní formy podnikání s jejich výhodami i nevýhodami. Další část prezentuje nutné administrativní úkony a náklady na založení. Na ni navazuje komparace zdanění příjmu fyzických …moreAbstract:
The goal of the bachelor thesis is the comparison of the main barriers to entry and the overall complexity of setting up a business in the Czech Republic and the United States of America. In the first part there are introduced the various types of business entity with their advantages and disadvantages. Next section presents the necessary administrative procedures and costs of starting a business. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/42510
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2014
- Supervisor: Zdenka Vostrovská
- Reader: Pavel Procházka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/42510
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Barriers for the adoption of Smart Home products in the German and UK market
Isabella Höllriegel -
Barriers and enablers of migrant integration into the labour market: The case of Brno
Veronika Marková -
Kyperská otázka: překážka vstupu Turecka do Evropské unie
Andrea Kaplanová -
Perspektivy vstupu Turecka do Evropské unie
Viktor Vosecký -
Vliv Brexitu na vstup vybraného podniku na britský trh
Adam Babják -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Strategické rozhodování firmy pro vstup na trh zeleného marketingu
Dita Nováčková -
Marketingová strategie pro vstup na zahraniční trh s inovovaným výrobkem
Martin Staněk