Akumulace subkulturního kapitálu jako marketingový prostředek autoreprodukce sociálních skupin – Bc. Vít Havlíček
Bc. Vít Havlíček
Master's thesis
Akumulace subkulturního kapitálu jako marketingový prostředek autoreprodukce sociálních skupin
Accumulation of Subcultural Capital as a Marketing Tool for Autoreproduction of Social Groups
Abstract:
Práce pojednává o akumulaci subkulturního kapitálu, konkrétně pak subkultury skinheads. Hlavním zájmem této práce je stanovit základní atributy skinheadské subkultury a zjistit, čím je přitažlivá pro nové příchozí. Teoretická část se zabývá problematikou subkultur, subkulturním kapitálem jako takovým, skinheads, ale také problematikou krajních politických ideologií, které jsou s touto subkulturou taktéž …moreAbstract:
This work is about the accumulation of subcultural capital, specifically in the skinhead subculture. The main interest of this work is to establish the basic attributes of the skinhead subculture and find out what is attractive to newcomers. The first part describes problems of subcultures, subcultural capital, skinheads, but also problems of extreme political ideologies, which are also connected to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/u7n0i/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 11. 2014
- Supervisor: Mgr. Jan Charvát, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍČEK, Vít. \textit{Akumulace subkulturního kapitálu jako marketingový prostředek autoreprodukce sociálních skupin}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2014. Available from: https://theses.cz/id/1pjn6w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication