Bc. Vít Havlíček

Master's thesis

Akumulace subkulturního kapitálu jako marketingový prostředek autoreprodukce sociálních skupin

Accumulation of Subcultural Capital as a Marketing Tool for Autoreproduction of Social Groups
Abstract:
Práce pojednává o akumulaci subkulturního kapitálu, konkrétně pak subkultury skinheads. Hlavním zájmem této práce je stanovit základní atributy skinheadské subkultury a zjistit, čím je přitažlivá pro nové příchozí. Teoretická část se zabývá problematikou subkultur, subkulturním kapitálem jako takovým, skinheads, ale také problematikou krajních politických ideologií, které jsou s touto subkulturou taktéž …more
Abstract:
This work is about the accumulation of subcultural capital, specifically in the skinhead subculture. The main interest of this work is to establish the basic attributes of the skinhead subculture and find out what is attractive to newcomers. The first part describes problems of subcultures, subcultural capital, skinheads, but also problems of extreme political ideologies, which are also connected to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2014
  • Supervisor: Mgr. Jan Charvát, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication