Veronika KRPÁLKOVÁ

Bachelor's thesis

Vybrané faktory ovlivňující syndrom vyhoření učitelů na základní škole

Selected Factors Influencing Burnout Complex of Teachers at Primary Schools
Abstract:
Práce je věnována problematice syndromu vyhoření, a to konkrétně výskytu syndromu vyhoření u učitelů základního školství. Teoretická část je věnována samotnému syndromu vyhoření, jeho historii, charakteristice, příčinám vzniku, projevům, průběhu a prevenci z hlediska několika oblastí. Druhá kapitola teoretické části se zabývá vymezením učitelské profese a specifickými příčinami způsobující vyhoření …more
Abstract:
Diploma work is devoted to problem of burnout syndrome, especially on appearance at level of basic school teachers. Theoretical section is specialised in burnout syndrome history, characteristics, origin, manifestations, course and prevention in light of several areas of interest. Second chapter of theoretical part deals with determination of teachers´ profession and specific cause, that implicates …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2010
  • Supervisor: doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRPÁLKOVÁ, Veronika. Vybrané faktory ovlivňující syndrom vyhoření učitelů na základní škole. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 26. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy