Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza – Bc. Lenka Galbavá
Bc. Lenka Galbavá
Master's thesis
Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza
Representation of woman in selected commercials of Kofola company: semiotic analysis
Abstract:
The thesis "Representation of woman in selected commercials of Kofola company: semiotic analysis" looks at what is the image of women in selected broadcast commercials of Kofola Holding Ltd. for its main product - soft drink "Kofola". The thesisis divided into theoretical, contextual, methodological part and analyzes. The theoretical part focuses on the advertisements, themes of gender and status of …moreAbstract:
Diplomová práca „Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza“ sa zaoberá tým, aký obraz o ženách vysielajú vybrané reklamné spoty spoločnosti Kofola Holding s.r.o. na svoj hlavný produkt – nealkoholický nápoj „Kofolu“. Práca sa delí na teoretickú, kontextuálnu, metodologickú časť a analýzu. Teoretická časť je zameraná na rámec reklamy, témy genderu a postavenie ženy v spoločnosti …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/blnyv/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Kateřina Kirkosová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lukas Blinka, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Gender v reklamě – analýza slevového portálu Vykupto.cz
Pavla Lokajová -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Semiotic Analysis of Media Discourse: Analysis of Gender in Selected British and Slovak Television Commercials
Veronika BABJÁKOVÁ -
Analýza zobrazování žen a mužů v reklamě
Veronika Polášková