Komunikace jako nástroj motivace a hodnocení studentů – Mgr. et Mgr. Hana Hanusová
Mgr. et Mgr. Hana Hanusová
Bachelor's thesis
Komunikace jako nástroj motivace a hodnocení studentů
Using communication as a tool for motivatation and evaluation of students
Abstract:
Tato práce se věnuje možnostem motivace žáků prostřednictvím pedagogické komunikace a vhodného hodnocení. Teoretická část je věnovaná třem klíčovým oblastem. Pedagogické komunikaci - jejím předpokladům, zásadám, ale i úskalím. I v teoretické části jsou jednotlivé obecné příklady převáděné na pedagogickou činnost. Druhou oblastí je hodnocení. Srovnává přínosy a nevýhody klasifikace známkou a slovního …moreAbstract:
This work deals with different models for student motivation and evaluation through pedagogical communication. The theoretical part focuses on three key areas. The first area is pedagogical communication—its principles, tenets, and shortcomings. Each theoretical example is linked to practical application. The second part, which focuses on evaluation, speaks about the benefits and disadvantages of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pg5kf/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2010
- Supervisor: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Pavel Konupčík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
Zpětná vazba na výběrové řízení od uchazečů očima personalistek
Pavla Kříčková -
Zákaznická zpětná vazba ve vybraném maloobchodním podnikatelském subjektu
Monika Hilenková -
Kontrolní procesy a jejich zpětná vazba ve veřejném sektoru
Petr Holan -
Zákaznická zpětná vazba ve vybraném maloobchodním podnikatelském subjektu
Karolína Matějková -
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Patricia Böhmová -
Zpětná vazba jako nástroj marketingového řízení
Iva Kážová -
The Relationship Between Evaluation and Motivation of the Learner
Markéta Krejčová -
Hodnocení a odměňování zaměstnanců konkrétního podniku
Ivana Slobodová