Eliška Houdková
Bachelor's thesis
Vliv sociální sítě YouTube na uživatele
The influence of YouTube on users
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje tomu, jaký dopad má sociální síť YouTube na uživatele. Cíl práce bylo stanoveno určit, jaký obsah videonahrávek má na diváky největší emocionální dopad. Data na rozbor byla převzata z komentářů pod vybranými videi, poté došlo k analýze sentimentu, ta určila emocionální zabarvení jednotlivých tvrzení. Teoretická část práce vymezuje YouTube v rámci ostatních sociálních sítí …moreAbstract:
This bachelor thesis examines the impact YouTube has on its viewers. The goal of this thesis is to determine, what kind of video content has the most emotional influence on the viewers. Firstly, the data for the analysis was taken from the comment section of selected videos, secondly the sentiment analysis was executed. This determined the emotional subtext of said comments. The theoretical part of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 1. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69684
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2017
- Supervisor: Filip Truhlář
- Reader: Daniel Čupak
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69684
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Praktické možnosti analýzy textových dat se zaměřením na analýzu sentimentu a vizualizaci
Alena Frydrychová -
Filmové titulky: žánry a sentiment
Vít Šebestík -
Sentiment Analysis with Linguistic Knowledge
Pavlína Klimešová -
Zlepšení poznatků o produktech pomocí analýzy sentimentu recenzí zákazníků
Jana Dudášová -
Sentiment analysis in correspondence experiments
Adam Cihlář -
Analýza filmu Meshes of the Afternoon podle teorie archetypů Carla Gustava Junga a jeho analytické psychologie
Veronika Kašparová -
Analysis of the social network Instagram.
Zeynab Babazada -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek