Štěpán Trojánek

Master's thesis

Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie.

Marketing communications & sustainable development: Conflict or synergy
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na …more
Abstract:
The aim of this master's thesis is to find out whether there is a conflict between marketing communications and sustainability or if these can benefit from each other and how to apply this synergy in business reality. Firstly, overall impact of marketing communications on sustainable development is analyzed, mainly in terms of communications' content, and a potential role of marketing communications …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: Jiří Mikeš
  • Reader: Jan Binar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29854