Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie. – Štěpán Trojánek
Štěpán Trojánek
Master's thesis
Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie.
Marketing communications & sustainable development: Conflict or synergy
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na …moreAbstract:
The aim of this master's thesis is to find out whether there is a conflict between marketing communications and sustainability or if these can benefit from each other and how to apply this synergy in business reality. Firstly, overall impact of marketing communications on sustainable development is analyzed, mainly in terms of communications' content, and a potential role of marketing communications …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29854
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2012
- Supervisor: Jiří Mikeš
- Reader: Jan Binar
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29854
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing 4.0 Comparison of Online Marketing and Communication Trends in Sustainable Fashion in the Czech Republic and in the United Kingdom
Alžběta Jílková -
Implementation of sustainable marketing methods within the context of the Czech market
Adéla Rašková -
Udržitelný marketing na základě principů ESG
Nikol Bártová -
Udržitelný marketing v propagaci kosmetických značek z pohledu spotřebitelů
Martina Machalová -
Význam teritoriálního marketingu pro udržitelný rozvoj destinace
Karolína Hlaváčková -
Význam teritoriálního marketingu pro udržitelný rozvoj destinace
Karolína Hlaváčková -
Implementace nových prvků marketingu pro udržitelný rozvoj kavárny
Karolína Špačková -
Rozvoj komunitního turismu u shuarského etnika v Ekvádoru
Anna Homolová