Ing. Jiří Novotný, BA (Hons)

Master's thesis

Environmentální orientace podniku jako faktor nákupního rozhodování spotřebitelů

Corporate Environmental Orientation: the factor of consumers purchase decision
Abstract:
Cílem diplomové práce „Environmentální orientace podniku jako faktor nákupního rozhodování spotřebitelů“ je prozkoumat faktory, které vstupují do rozhodování spotřebitelů při nakupování textilního zboží, a to nejen v momentě samotného nákupu, ale i před ním (tedy ve fázi vyhledávání informací o těchto produktech či značkách). V první části je detailně popsán a vysvětlen přístup spotřebitelů v zahraničí …more
Abstract:
The goal of this master’s thesis is to examine factors influencing consumer’s decision-making when it comes to apparel acquisition. To examine factors that influence not only during the purchase itself but also before the actual purchase. The attitude of foreign consumers is described in the literature review. The second part contains results of quantitative research and implications that come out …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta